Sunday, November 21, 2010

Best juga kalau betul-betul

Huarh...

Aku menggeliat sedikit membetulkan urat yang rasa sakit-sakit. Berderap juga tulang belakang. 30-an bukan umur yang bagus untuk tulang-temulang berbunyi. Aku rasa, dah patut untuk aku amalkan cara hidup yang sihat. Petang-petang pergi joging contohnya.

Tengah sedap badan baru habis menggeliat, deria bau aku menangkap bauan sesuatu. Bauan yang menarik untuk seorang lelaki yang baru bangun tidur pada waktu tengahari hari ahad.

"Abang..."baru nak melayan bauan yang telah membuat perut aku berlagu, deria pendengaran aku pula menangkap bunyian.

Suara nyaring ini yang akan aku dengar untuk hari-hari mendatang, makin lama, makin tua. Aku tersenyum sendiri.

Seketika kemudian empunya suara sudah berdiri di muka pintu. Aku cuma menghadiahinya sedikit senyuman bercampur espresi baru bangun tidur.

***

Lagu berentak R&B entah siapa-siapa menyanyi berlagu di telefon bimbit aku. Aku buka mata perlahan, tengok jam di telefon bimbit. Cilakak, dah pukul 2.30 PM. Baru nak mimpi berbini. Cis!!!

1 comment:

M a W a D D a H said...

hahahaha...nak mimpi berbini rupanya...takpe2..sambung mimpi esok lak...

haha